Leve med ME

8-tallsturen

Tubeskjerfet dekker haken, halsen og øverste del av brystet. Hanskene tetter igjen åpningen rundt håndleddet. Jeg er klar for tur.

Klokken er nettopp-stått-opp og jeg knyter på meg skoene jeg begynte å elske i høst.

Lukker døren bak meg, låser, går.

Runden i dag blir kort, det regner og rusker og jeg tenker det er bra. Lysten på å gå ut er ambivalent, men jeg har bestemt meg for at dette er noe jeg gjør.

Hver dag skal jeg gå en liten tur før frokost. Hver dag er det denne tiden jeg fungerer aller best og hver dag er det viktig å bygge opp og være hel. Derfor går jeg tur.

Her jeg bor er veiene mange, stier slynger seg mellom husene fra gate til gate. Hvor mange slynger jeg tar henger sammen med hva kroppen sier den tåler. Jeg kan gå rundt huset jeg bor i eller kan utvide med en sving ned til neste gate. Og derfra igjen kan jeg utvide med en enda lengre runde.

Hver dag jeg kan går jeg disse små åttetallsturene. Det gir meg et opphold fra innetimene, det gir litt mosjon og det gir frisk luft og direkte dagslys. Og kanskje viktigst av alt så gir turene meg følelsen av å starte dagen riktig.

Når jeg kommer hjem begynner det, nesten som i arbeidslivet: Dagen starter etter frokost og minutter i frisk luft.

Kan overhode ikke tenke meg noen andre forskjeller..

 

One thought on “8-tallsturen

Hva tenker du?

