Leve med ME

Ønskelista

Frisk, jeg smaker på ordet. Det kjennes fremmed, noe som ikke angår meg.

Frisk, dette ordet fullt av livslyst og kjølige, røde kinn som lukter vind.

Frisk, assosiasjoner til bekk og storm.

Frisk, det er noe historisk over det.

Frisk, det tilhører andre.

Jeg, skriver ønskelista om igjen.

Frisk..

(tusen takk for så fine tilbakemeldinger på forrige post, dere rørte meg! og når det skjer, blir jeg taus. Takknemlig, men taus.)

9 kommentarer om “Ønskelista

  1. Akkurat nå virker «Frisk» som noe i en annen galakse….
    Men kanskje en gang?

    Enn så lenge får jeg prøve å gjøre det beste ut av det jeg har og er.

    Liker

  2. Jeg ønsker at du får ønsket ditt oppfylt, slik at ordet FRISK kan bli ditt igjen..at du kan fyke rundt i vinden med eplerøde kinner og sprudlende humør. Men du er i alle fall et friskt pust i bloggverdenen, om det kan være noen trøst, .du setter ord på det mange føler og sier høyt det mange har lyst til å rope ut. Og jeg tenker «gamle» tanker om at det man ønsker sterkt nok, får man oppfylt. Enda jeg vet det ikke er helt sant. For helse er et lotteri, og noen trekker feil gevinst. Men man tilpasser seg alt, nesten alt… Men FRISK, jeg smaker på ordet… det høres ut som et fint ønske.

    Liker

    1. Ja, ikke sant? Det er et stort ønske, og jeg er vanligvis mest opptatt av å finne det gode i det jeg har istedenfor å grave etter det jeg har mistet. Noen ganger bryter imidlertid normaliteten igjennom og belyser hvor halvveis livet mitt er, til sammenligning med hvordan normaltlfungerende lever sine liv.

      Selvsagt ønsker jeg å bli frisk, men jeg har sluttet å håpe aktivt slik at det fratar livet mitt, slik det er nå, de ressursene jeg trenger for å gjøre det beste ut av hver dag.

      Liker

  3. Frisk er for meg for mye å be om. Akkurat som man ikke ønsker seg materielle ting man uansett ikke kan få. Men jeg har ett inderlig ønske om å bli bra nok, som frisk nok, til å kunne gå en tur og slippe alle de uendelig valgene.

    Jeg håper du kommer deg vel igjennom julen. Familien min har dratt på familiebesøk og jeg har fått ett ønske oppfylt: stillhet.

    Liker

    1. Har det som deg, Therese, men noen ganger er ønsket fra folk rundt meg om at jeg skal bli frisk så sterkt at jeg kjenner på unormaliteten min selv. Til vanlig forsvinner den fordi jeg ikke klarer å se på livet mitt som sykt. Jeg har et sterkt ressursfokus og faller litt sammen om jeg må se på alle manglene mine i et friskt perspektiv.

      Stillhet er en ganske stor ting, og den heler.

      Jeg håper du klarer å nyte stillheten uten å bli forstyrret av stressende tanker og dårlig samvittighet.

      Alt godt!

      Liker

      1. Jeg skjønner hva du mener. Om jeg skulle måle dagene mine utifra gamle parametere eller hvordan jeg ønsker å leve så hadde dagene mine blitt scoret som brutalt elendige. Isteden tenker jeg som deg og gleder meg over det som jeg får til i nuet og skyver det andre langt bort.

        Alt godt til deg også. Jeg er glad for alt vi har foran oss, det kan bli bedre 🙂

        Liker

Hva tenker du?

