Media, samfunn og meninger

Dager med mening og hodet frem

Dagene er lykkelige og endelig har jeg mulighet for å skape en start på dagen som gir meg følelsen av å være normal.

Jeg sitter ved en ny kant av kjøkkenbordet og forestiller meg at jeg har hjemmekontor, tar vare på illusjonen og drikker en ny kopp te.

Jeg er mamma, men ser ingen barn. Det er stille. Barna har fått vinger og flydd langt vekk. Jeg har pause og skriver flere ord. Endelig kan jeg bruke de barnefrie minuttene eller timene til noe mer enn å puste lengre ned i magen. Jeg kan faktisk velge. Føler meg privilegert som for tiden kan gjøre både óg.

Å være mamma er ikke å være en manisk bollebakende person eller å ha stålkontroll på alt. Å være mamma kan være ganske sårt, særlig når en ikke fungerer helt som man burde. For meg er det viktig at «folk» får innsikt i hvordan hverdagen kan være når en har en begrensende sykdom som ME er. Jeg har en tanke om at innsikt kan begrense fordommer og gjøre det lettere å være «annerledes». Derfor er det fint å kunne si ja til å bli intervjuet om morsrollen i et sjukt perspektiv for klikk.

Jeg håper intervjuet blir lest av noen som trenger å vite at de ikke er aleine om å slite. Jeg håper at det kan gi noen et lite glimt av hva ME er for noe, men mest av alt at det gir en forståelse for annerledeshet. Om intervjuet kunne sette noens hverdagsproblemer i perspektiv, ville det vært flott!

Les intervjuet og gi meg tilbakemelding på det! Del det gjerne med folk du kjenner.

Klarer ikke spise middag med barna

Ps! Jeg vil gjerne følge opp den responsen som kommer, så det er fint om du gir meg et hint dersom du ser artikkelen omtalt et sted.

Det hender jeg bruker Twitter, så om du vil følge meg, finner du meg som joajodu.

7 kommentarer om “Dager med mening og hodet frem

  1. Syns det var en veldig god artikkel og jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Du setter ord på tanker og bekymringer som jeg også sliter med. Er skeptisk til LP og syns ikke det var helt riktig av klikk.no å legge inn link til det i din artikkel, men det er min personlige mening. 🙂 Uansett er det godt å lese bloggen din og jeg leser ofte høyt til samboeren for at han bedre skal forstå bedre hvordan vi har det. Takk! 🙂

    Liker

    1. Takk for at du klikket deg inn og leste!

      Jeg oppfordrer til å kommentere med lenker som viser til dårlige erfaringer med LP slik at bildet av LP som kur ikke blir stående.

      Jeg håper at artikkelen kan hjelpe noen.

      Takk for at du forteller at det jeg skriver hjelper, det er godt å høre!

      Liker

  2. Sterkt, ærlig og gjenkjennelig beskrivelse av hvordan livet med barn og ME er. Tusen takk for at du er så tøff! Du setter ord på problematikker ved denne tilstanden jeg stadig like fåfengt prøver å formidle til mine venner og familie. Heretter skal jeg henvise dem til bloggen din og dine velformulerte ord!

    Syns innleggene dine om barn, familieliv, ferie etc, alt sånn normalliv som folk tar som en selvfølge, er ekstra givende.

    Helt enig i at LP-linken ikke hører hjemme i ditt intervju, men det har vel med klikks dataprogramering og gjenkjennende ord å gjøre.

    Håper du har gode dager, og mange fine middager med ungene. Vi snakkes!

    Mari (Oscars mamma)

    Liker

  3. Jeg satte veldig stor pris på intervjuet med deg, og har delt artikkelen videre. For meg personlig betyr det mye å lese dine erfaringer og tanker fordi jeg har opplevd mye av det samme selv. Tusen takk for at du stiler opp og forteller om ditt liv 🙂

    Liker

Hva tenker du?

