Livet som det er

Livet som det er

Ligge i et stille rom med vegger blå og hvite, høre pip og fuglekvitter, kikke opp i toppen; av en gren, av et tre, av det som ikke ender.

Jeg kan se hvis jeg vil, jeg kan lytte om jeg ønsker, jeg kan lukke øynene og få med meg – livet som det foregår, der ute.

Eller jeg kan kjenne på at livet er det som nettopp nå foregår inni meg her jeg sitter, her jeg ligger, her jeg er.

Livet mitt er kanskje ikke som livet ditt, men har sin egenverdi i seg selv. Livet er det som hele tiden er, det tar ikke pauser; det stanser ikke for så å starte opp igjen.

Livet er som det er; her hele tiden. Og i dag kan jeg velge å bare ha det bra. Andre dager er valgmulighetene borte.

8 thoughts on “Livet som det er

  1. Fint skrevet og jeg forstår så godt hva du mener, også med kommentaren om at tanker om prisen som kommer etterpå ødelegger for det gode. Ønsker deg en så fin pinsehelg som du kan få uten at det koster deg alt ❤

    Lik

    1. Det gjelder å lime seg fast til det gode som er, så får man det så mye bedre! Jeg har veldig gode dager nå, og alle tas vare på til tyngre tider. Ønsker det samme for deg!

      Lik

  2. åhh, den vanskelige balansen mellom å være tilstede fullt og helt ,samtidig må det ikke bikke over til «litt til, nå mens det går såpass bra,mens valget ennå er tilstede…litt til !». Treffer meg stadig etter 6 år som en solid syltetøystrikk i bakhodet.
    Som et løpsk tog, som et «Point of no return».

    Blæhhh. –

    Lik

    1. Og så vet en at de gode periodene også har en slutt og vil helst ikke repetere de forrige syltetøystrikksjokkene, men samtidig få med seg alt det gode, for det er så sårt trengt. Det er virkelig ikke lett!

      Jeg håper det går bra med deg, det er så lenge siden jeg har lest noe hos deg, men du finnes i hodet mitt.

      Lik

Hva tenker du?

