Leve med ME

Den.. følelsen

Den tunge følelsen – av en kropp som er brukt

Den lette følelsen – av en hode som har tømt tankene

Den kalde følelsen – av kinn som har møtt vind

Den trange følelsen – av føtter i nye sko

Den tomme følelsen – av noen som mangler

Den gode følelsen – av tid brukt sammen

Det er følelsene som har fylt dagene. Annerledes-dager, små unntak og utskeielser. Det gode jeg vil skal overta, vokse og bli mer. Et forsøk på å dempe kravstorheten, på å finne takknemligheten og sette meg på plass der jeg hører hjemme igjen. Et glimt av noe annet, noe mer, som blir for mye. Jeg forsøker å legge det bak meg.

 

8 kommentarer om “Den.. følelsen

  1. Det er virkelig som om du er inne i hodet mitt og leser tankene mine om dagen. Jeg måtte felle noen tårer nå for jeg kjente meg så igjen. Jeg er både glad og trist om hverandre om dagen. Følelsene tar overhånd og lykkefølelsen skremmer meg.

    Takk for at du deler. Det får meg til å føle meg mindre alene om de følelsene jeg har.

    Liker

  2. En dag, Anne-Helene, en dag skal du oppleve hverdagsgledene igjen uten å måtte tenke over det! Hold deg fast i håpet, det er tauet hvor alle vi andre holder i den andre enden av!

    Liker

    1. Hei Vibeke!

      Det er veldig fint å få kommentarer fra deg, Vibeke, fine ting du skriver til meg!

      Jeg har det vanligvis ganske bra, men har såklart tilpasset meg det nivået jeg fungerer på. Med glimt av den verden vanlige folk lever i, eller når funksjonsnivået synker, blir det vanskeligere. Det er en skjør balansegang. Jeg synes (ærlig talt) at jeg mestrer det ganske bra. Likevel, jeg ser fram til det rykker i tauet! Absolutt! Jeg synes det har vart lenge nok og kunne godt tenke meg å jobbe mot arbeidslivet istedet for å jobbe for småtterier hjemme hver dag.

      Liker

  3. Veldig fint skrevet. Poesi og viktige tanker. Dette med å dempe kravstorheten og sette seg på plassen der man hører hjemme er vanskelig. Med hva skal man erstatte det livet man hadde før og hvordan? Det er en prosess. Forhåpentlig blir vi litt flinkere hele tiden.

    Liker

    1. Det føles bare så tåpelig at ønsket om å delta en hel dag, eller ha det bra en hel påske er overdrivelser og kravstorhet. Spillerommet er knøttlite. Små glimt av en annen virkelighet er tung å bære fordi det blir så synlig hvordan tilstanden egentlig er. Lukket inne i ens egen virkelighet er den lettere å mestre for da er alt normalt.

      Håper påsken din blir bra, Johnny!

      Liker

      1. Du sier det så fint at jeg finner ikke bedre ord selv. 🙂

        Her hos oss er dagen i dag den samme som i går. Men vi har det fint så lenge vi ikke måler oss med andre eller tenker for mye. Litt sport på TV, litt lesing, litt kabal, litt prat med «tante» og mye stillhet. Det er vår oppskrift.

        🙂

        Liker

Hva tenker du?

