Leve med ME

Lykken er..

  • å våkne og vite at jeg dusjet i går
  • å vite at jeg har oppfylt et barns ønske, endelig!
  • å lage sin egen kopp te og kjenne duften bre seg i rommet
  • varmen fra peisen og stemmen til Norah Jones
  • å oppdage hull i utmattelsen som tillater baking av rundstykker sammen med et barn
  • tilgjengelige tanker i nærheten av penn og papir, eller tastatur
  • en uventet gave i posten, til bare meg

Det er gleder i alle dager, men noen dager er den vanskeligere å finne enn andre dager. Enkelte dager er overskuddet så lavt og hjernetåka så tett at man har nok med å puste og eksistere. Det er da man setter ekstra stor pris på de unntaksvise dagene der ting som samvær og mental tilstedeværelse med de aller nærmeste er mulig å oppnå. En vet aldri hvor lenge det varer, eller når neste lysning kommer. Derfor betyr de små lysglimtene enorm mye når de dukker opp.

 

10 thoughts on “Lykken er..

  1. Nydelig. Er viktig å sette pris på de små tingene i hverdagen og, det skulle absolutt alle gjort! For oss syke, er de jo store, men for et friskt oppegående menneske, er det som en selvfølge…

    Lik

    1. Marlene
      Det har blitt et større og større poeng for meg den siste tiden, at funksjonsfriske mennesker skal ta innover seg hvor bra de har det og verdsette det høyere istedet for å klage over bagateller og bruke tiden på det som i bunn og grunn ikke betyr noe.

      Lik

  2. Takk for at du orker å sette ord på mine tanker…. jeg likte spesielt den første ! Det skal jeg være flinkere på å tenke når formen ikke er bra… som den egentlig ikke er så ofte…. Jeg har faktisk blitt veldig fornøyd med å bade 2 ganger i uka… og de gangene jeg ikke klarer det, så er det ikke verdens undergang!

    Lik

  3. Jasså, du lytter til Norah Jones? Da vet vi hva du liker. 🙂

    Det å våkne opp og vite at man klarte å dusje dagen i forveien er noe vi også er glade for. Uten å utbrodere det. Men, det er faktisk deilig.

    En uventet gave i posten… det er sjelden noe sånt skjer. Kan ikke huske sist det skjedde. Men det hender det kommer et kort eller et brev og det er koselig det også.

    Da håper vi at du får noen positive dager og får kost deg sammen med barna. 🙂

    Lik

  4. Ønsker deg og familien en god og fredfull jul, og benytter anledningen til å takke for mye god lesning siste året! Bloggen din betyr mye for meg og setter ord på mye av det jeg og mine to me-syke barn sliter med. Så tusen takk!!

    Lik

  5. Takk for kommentarene!

    De små tingene er faktisk ganske store i en presset hverdag, bare det å høre musikk er definert som «aktivitet».

    Tilbakemeldingene fra dere betyr mye og utfyller det jeg skriver om selv, det gjør meg litt klokere og litt mindre ensom.

    Lik

Hva tenker du?

