Mestring, drømmer og håp

På kjente stier

Over forvridde røtter med jord under føttene, tørre kvister og gjørmete bunn, et sort blad, noen gule, noen røde, men flest av de grønne.

Lyden av luft i bevegelse flytter bladene forsiktig hit og dit, iblant i kast, men som oftest ganske langsomt. Naturens lyder forstyrres av jevn og ujevn motorlyd, forstyrrer illusjonen om å være langt til skogs.

Bruk naturen hvis du kan. En liten tur ut, en liten deltakelse i det alle snakker om, minsker avstanden. Jeg er så heldig, sier noen, som kan bruke terrassen og naturen som jeg vil. Ja, tenker jeg, jeg er heldig som har skogen rett utenfor huset mitt og enda heldigere ville jeg vært dersom jeg kunne brukt den slik jeg ønsker hver dag, mange timer.

Jeg drømmer om å lage meg en stor niste og fylle Bodumen min, invitere en venn eller flere og bruke dagen ute, virkelig oppleve naturen. Eller ta små turer alene, med fotoapparat som i dag. Jeg drømmer om å lære meg fotografering, det som skal til er å gjøre det. Kursing er ikke nødvendig, selvlært er best.

2 kommentarer om “På kjente stier

  1. Naturen er så vidunderlig og jeg er enig, folk må komme seg ut og nyte den. Denne årstiden er den beste etter min mening 🙂 Fargene som dukker opp overalt også luften og de ferske grønnsakene og fruktene mmmm… koser meg 🙂

    Den kan også være en redning fra vonde stunder.. Av erfaring fra jeg var liten når alt stormet rundt meg rømte jeg ut i den, over alle hauger for å se på havet, eller langt inn i skogen. Den kan være en livs redning ❤ Bruk den for alt den er verdt, se den og bevege seg i den 🙂

    Liker

    1. Jeg savner virkelig å kunne gå lange turer, det var forløsende!
      Nå som jeg ikke kan det lenger, tenker jeg at jeg iallfall må ta inn det jeg kan av farger og luft. Så lenge temperaturen tillater det, har jeg verandadøren åpen slik at jeg får ta del i det som er der ute. Det er så lett å glemme det fine vi har rundt oss fordi tankene er opptatt og perspektivet innsnevret.

      Takk for at du tok turen innom meg, Janne Helen!

      Liker

Hva tenker du?

