Barn og familie

Takknemlighet

Ligge og lytte etter barneføtter

som tasler, som tusler, som stamper og tramper

Ligger og lytte etter barnestemmer

som piper, som mjauer, som roper og synger

Ligger og kjenne etter kjærlighet, evighet,

ønsket og lengselen

etter det fine og vakre, det nære og tette

som alltid skal bli der

og alltid være der

Ligge og vite at det jeg har, er det jeg har drømt om

og det jeg har fått

Ligge og kjenne på takknemligheten.

6 kommentarer om “Takknemlighet

    1. Hei Andrea!

      Takk for at du tok turen innom og la igjen en hilsen!
      Å leve med ME er på mange måter en personlig kamp og senere en personlig utfordring som får konsekvenser for alle rundt. Mange opplever at det vanskeligste er fordommene en blir utsatt for. Slik er det for mange sykdommer som er like invaderende som ME.

      Fordi sykdommen tar mye plass, synes jeg det er viktig å skape rom for glede og det som er bra. Det finnes alltid noe der, men noen ganger krever det en stor porsjon selvironi å se det.

      Velkommen tilbake!

      Liker

  1. Nydelig skrevet Anne-Helene!!! Takknemlighet ja, viktig å minne seg selv på at selv om man lever med en kronisk og veldig hemmende sykdom så har man likevel alltid noe å være takknemlig over.

    Gode tanker sendes til deg, har skrevet lapp på speilet om at jeg skal maile deg, har bare ikke kommet så langt enda. Og det går ganske bra med meg for tiden(for å gjøre en lang historie kort), veldig takknemlig for det apropos:-)

    Liker

    1. Det er visse fordeler med sengehvile, som å lytte til barneføtter og annet liv som er vanskelig å legge merke til ellers.

      Jeg synes det er viktig å kjenne etter hva som er godt i livet, ikke la det tunge dominere hele tiden.

      Gleder meg til epost, ingen hast!

      Liker

Hva tenker du?

