Leve med ME

De gode ukene

De gode ukene renner ut i et gammelt hav. Et hav av tid som oppfattes som en liten sølepytt fordi  tiden skrumper inn, akkurat som oppmerksomheten mot alt utenfor meg selv.

Jeg har hatt ferie fra den tyngste ME-biten og dermed den mest påfallende selvopptattheten. Oppmerksomheten innover ble erstattet med oppmerksomhet utover, rettet mot dem jeg liker best å være sammen med. Energien var så stor at jeg kunne planlegg og gjennomføre, til og med være spontan, uten at det kjentes tungt eller at det slet meg ut etterpå. Ukene med ferie fra meg selv, og tid med mine kjære, har vært årets kvote av antioksidanter og Omega-3 på en gang.

Å føle at man finner tilbake den man oppfatter at man er, kan nesten ikke beskrives. Det er som å gå fra å leve i en liten boks til å leve i et åpent landskap. Å bli trukket inn i den lille boksen igjen utfordrer evnen til å holde fast ved det gode og takknemligheten over alt jeg fikk.

De gode ukene ser ut  til å være over. Perspektivet snevres inn, hele dagen brukes på artige prosjekter av typen dusj og timene varer omtrent like lenge som minutter. De gode ukene er redusert til gode timer. Jeg setter pris på dem og, selv om jeg helst skulle hatt mer, mye mer, av det de passerte ukene ga. Likevel: Gode timer er tross alt mer enn bare minutter!

 

2 thoughts on “De gode ukene

  1. Har også opplevd noen bedre dager i sommer. Kanskje ikke sammenhengende, men likevel. Nå kjenner jeg at det er høst. Sollyset er ikke like sterkt lengre.
    Det er godt når man kan skape seg gode minner som man kan leve på lenge. 🙂

    Lik

    1. Så bra at du har hatt en bedre periode du og, sånt liker jeg!

      Jeg kjenner også at sollyset spiller en rolle for hvordan jeg har det og hvordan det kjennes å bo i kroppen min. Det hadde jeg ikke trodd. Det er sånn alle andre har det og ikke jeg. Vel..

      Lik

Hva tenker du?

