Livet som det er

En meter vår

Hagen vår er ikke stor, halvparten er dekket av terrassen og resten har en slags plen med mosebunn, sælig myk å ligge på for den som driver med slikt.

Hagen er avgrenset av hekker på to sider og busker som dekker halve siden utover mot veien. Det er ikke mange kvadratmeter det er snakk om, men akkurat nok for oss. Inntil terrassen har jeg, i et annet liv, satt løk! Og nå blomstrer det, det er faktisk farger i hagen vår! Rødt, blålilla, hvitt og gult;  om hverandre iblandet ugressgrønt. Ordentlig fint er det og jeg har faktisk sett det selv, med egne øyne har jeg tatt del i naturens utvikling!

Enn så lenge er bladene på hekken ikke kommet ordentlig ut slik at grenene er synlige. Det er den fineste tiden, synes jeg. Senere, når hekken skal klippes og gressklippere bråker hele dagen, tenker vi ikke på. Det er lenge til. Nå kan vi bare glede oss over hvor fint det er rundt oss!

4 kommentarer om “En meter vår

  1. Vi får aldri tilbake den tiden som er gått, og derfor blir det ekstra viktig å velge å glede seg over de gode ting og øyeblikk- de blir påfyll som hjelper oss i tyngre stunder.

    Våren er som en fargepallett der farger og fasong forandres fra dag til dag! Ei nydelig tid!!! Og for meg styrker den håpet om at en dag der framme skal min vinter være over og jeg vil oppleve en ny vår. En «vårforløsning» i eget liv med dager der livet vender sakte med sikkert tilbake og viser seg i fargeprakt og overflod, dager der styrke stikker hodet sitt mer fram for hver dag og dager hvor overskudd spretter ut i full blomst!

    Ønsker deg en god vår! Gled deg over alle fargene i hagen din og nyt øyeblikkene! Klemz 🙂

    Liker

  2. Heldig du som har egen hage 😀 Jeg har leilighet i byen i 3 etg så har masse inneplanter i mange farger. Elsker blomstrer og se de spire og gro. 🙂 Nyt dem menst de blomstrer i all sin prakt ❤ Det er skjønnt om våren!

    Liker

Hva tenker du?

