Høytid

Jess, en bra dag!

Dagen har vært overraskende bra, noe har skjedd, en slags kraft har gitt meg det jeg har ønsket meg, en positiv opplevelse.

Jeg pleier ikke komme med formoppdateringer hver dag og skal heller ikke begynne med det, men etter en ganske tung og nedtrykket dag i går, synes jeg leserne mine bør få vite at tungt i går og tung start i dag faktisk har snudd! Jeg er glad!

Jeg er glad, men ikke naiv. Jeg har ingen forestillinger om at denne dagen er den første av mange dager som vil ligne på denne. At denne dagen har vært bra, betyr bare det.

Dagen startet tregt, men tok seg langsomt opp. Å få være en del av familien er det som betyr mest for meg. Å bli liggende i senga med rullegardinene nedtrukket er ikke favorittaktiviteten min, for å si det slik. Å ikke ha noe sted å gjøre av seg, fordi alle rommene er okkupert av lyder og bevegelser, innskrenker friheten og fjerner valgene. Det reduserer igjen livskvaliteten. Jeg er glad for å ha fått et unntak.

Jeg har heldigvis klart å ligge og hvile en stund etter frokost, med fokus på å slappe av og kjenne pusten, si til meg selv at energien flyter gjennom kroppen. Etter en stund klarte jeg å gjøre autogen trening og andre meditasjonsteknikker, kjente at musklene slapp taket og sluttet å gjøre vondt. Jeg ble klar for å teste om kroppen ville være med på viljens krav om å gi meg en dråpe livskvalitet og samvær med de viktigste personene i livet mitt. Heldigvis ble jeg møtt av en samarbeidsvillig kropp!

Jeg har altså vært på stranda med to små og en stor, de viktigste menneskene i livet mitt. Et herlig unntak fra min vante tilværelse! 

7 kommentarer om “Jess, en bra dag!

  1. Har nettopp ligget og latt kroppen falle tilbake til seg selv, noe jeg skal gjøre flere perioder i løpet av kvelden. Jeg håper jeg reduserer «skaden» aktivitetene har gjort ved å ta hvilingen på forskudd og ikke holde på så lenge jeg klarer bare fordi jeg kan. Det gjelder å stoppe mens jeg klarer det.

    Om dette er en teknikk som kan gi meg mer moro, så er det supert, jeg tar gladelig imot!

    Håper dere også får gode dager, det betyr så mye!

    Liker

  2. Det er så deilig å lese at du hadde en fin dag.
    Det er fremdeles noen påskedager igjen. Ønsker deg og familien en fortsatt fin påske.

    Liker

Hva tenker du?

