Livet som det er

Vårpåvirket

Jeg merker at kroppen er mottakelig for den gode, varme følelsen som lures fram når ting fungerer som de skal, og tiden framover er lysere enn tiden bakover.

Ute hører jeg lydene av biler som kjører og tog som tuter, fugler som kvitrer og barnestemmer som roper.

Klokken er snart 20 og lyset sier dag. De hvite flekkene, gråbrune av skitt, blir mindre og mindre hver dag. Hagen er full av ting som har overvintret enda en vinter og høstens blader som aldri ble raket, dukker opp flere og flere. Våren er definitivt i sin andre fase.

Det deilige med denne tiden er at øynene begynner å vende seg til det nye lyset, varmen er bare god og fører ikke til overoppheting, løftene om en bedre tilværelse ligger i luften og tiden framover er fylt med ting som skal skje, fine ting.

Fordi snøen fremdeles dekker mesteparten av hagen og det enda er lenge til noen tenker på 17.mai, er forventningene om hvordan vi skal ha det og hvordan vårt ytre skal se ut, minimale. På denne tiden er det helt i orden at hagen er sjusket og fylt med rask og løv, ingen synes vi er sjusket av den grunn. Vi er som alle andre som ikke har kommet i gang enda! Og dermed blir vi en del av det normale og vanlige. Det ser ut som om vi følger med. Enn så lenge.

Jeg bevarer den gode følelsen, åpner opp for videre tanker om nye sko til meg selv, det er visse fordeler med dårlig hukommelse: Man tror aldri man har sko når våren kommer! Og om man har de bortgjemt et lurt sted, er det garantert at man ikke er like lur i april som i september, eller når de nå forsvant..

2 thoughts on “Vårpåvirket

  1. Ha-ha-ha!!
    Jeg har ikke sett på det slik før i forhold til det å ha en sjuskete hage på denne tiden av året:-)
    Jeg skal jammen meg nyte den følelsen av å ha en like begredelig hage som resten av nabolaget nå i noen uker.
    Herlig!!!!

    Gode tanker fra
    Lene

    Lik

Hva tenker du?

