Leve med ME

Jeg har sunget en uke..

.. og nå har jeg kommet til siste vers. Noen dager med nesten normal fungering, iallfall bedre enn jeg er vant med, er tilbakelagt. Igjen må jeg ekstremhvile i store mengder, begrense skjermbruk og fortjene aktivitet. ‘Aktivitet’ er f.eks lesing. Jeg har fremdeles en høy bunke bøker som lokker med andres historier, andres virkeligheter. Når jeg bare har hvilt en stor nok kvote kan jeg lese litt til.

Også denne gangen passer utmattelsen utrolig dårlig, det var et par ting jeg gjerne skulle gjort først, et par diskusjoner jeg gjerne skulle deltatt i. Å bli satt på sidelinjen slik, av bare kroppen min, det synes jeg er urettferdig, men når jeg har tettet igjen ørene med vilje i lengre tid er det konsekvensen.

Jeg kommer tilbake med mer, når jeg fortjener det.

 

4 thoughts on “Jeg har sunget en uke..

  1. Jeg er så glad for jeg kom over bloggen din. Jeg har nå, i løpet av flere dager lest innleggene dine, og kommer til å fortsette å stikke innom å lese. Om jeg ikke blir flink til å legge igjen spor etter meg, er det ikke av uinteresse, men fordi det krever for mye. Jeg har som deg me. Jeg sliter med å ordlegge meg, derfor har det vært så god å lese innleggene dine, for du er svært flink å sette ord på utfordringer man møter som kronisk syk.
    Hanne

    Lik

    1. Hanne
      Velkommen til bloggen!
      Det er imponerende at du har lest gjennom alle innleggene mine, det har jo blitt en del siden jeg startet.

      Takk for at du liker tekstene mine, det er godt å kunne bidra med noe så enkelt, jeg skriver bare om hvordan jeg opplever ting der og da. Å forstå at det kan hjelpe andre er rørende og overveldende!

      Jeg skjønner at folk ikke kommenterer og svarer, det er ikke alltid man har noe å si og noen ganger krever tekstene og skjermflimmeret så mye energi at en ikke har noe igjen til den kreativiteten som et svar krever. Det er helt greit!

      (jeg ser jo også av besøkstallene at noen leser)

      Anne-Helene

      Lik

  2. Kjære Anne-Helene!
    Du fortjener de her aktivitetene allerede nå, men du orker ikke og må hvile.
    Iblant er vi i situasjoner der vi bare kan trøste oss selv, og å gjøre det beste av det som er. Hvile nå og gjør hva du har lyst til når du orker med det!
    Anna-Lena

    Lik

Hva tenker du?

