Livet som det er

Karusellkvalme

Jeg vet ikke hvordan jeg havnet her, vet ikke hvorfor alt snurrer raskere og raskere rundt meg, vet ikke om jeg snurrer eller om verden spinner rundt.

Helt sikkert er det vel at verden ikke spinner rundt meg, men jeg går da heller ikke i bane rundt verden?!

Jeg går i en langsom og ustabil bane rundt livet, som en full person sjangler jeg uvirksom hit og dit.

Jeg har aldri hatt sansen for karuseller, andres fascinasjon for dem har alltid vært ubegripelig for meg. Karuseller gjør meg kvalm og uvel, sender meg inn i et ubehagelig og skummelt mørke jeg ikke finner ut av.

Akkurat nå kjennes det som jeg er midt i en karusell av typen man sitter i midten av og som snurrer raskere og raskere rundt. Jeg vet ikke hvor lenge det skal snurre, jeg vet ikke hvem som holder farten ved like. Jeg vet ikke hvordan jeg skal stoppe. Jeg vet ikke når jeg kan fortsette med livet mitt, fortsette å jobbe i vei mot målet mitt.

Karusellen må først stoppe.

Hva tenker du?

