Livet som det er

Tung glede

Røde øyne under tunge øyelokk, treg  kropp og langsomme tanker åler seg fram. Forsøker å skrive og kjenner fingrenes travelhet utålmodig vente på neste ord å taste. Bare vente litt til, snart omformes tanker og erfaringer til bokstaver og ord. Ord som ikke kan sies, bare skrives.

Kroppens tyngde innhenter meg, trekker den ned, men kroppen er bare en del av meg. Det er tankene, refleksjonene og perspektivene jeg liker. Selv om tempoet er betydelig langsommere enn tidligere, skjer det noe, noe som for meg er verdifullt.

Jeg ser ikke særlig lekker ut, ser nok slitt ut, men ser du nærmere på meg oppdager du at under den lett medtatte overflaten er det svake bevegelser av lykke og tilfredshet. Under overflaten er det noe som vokser i meg, noe som fører meg i den retningen jeg ønsker å gå.

Jeg har fått påfyll, påfyll av vennskap, av fellesskap og tilhørighet. Jeg har fått forbindelser med verden utenfor stuevinduet mitt. En verden jeg vanligvis observerer uten å delta i. Jeg har vært normal i noen timer, jeg har deltatt, kost meg og tatt til meg hvert minutt av det!

En god dag!

4 kommentarer om “Tung glede

  1. Endelig fant jeg deg igjen! Måtte saumfare x-antall mails.. hihi.. og så fant jeg ut at Outlook har søkefunksjon.. ja ja.. det går ikke akkurat unna her heller 😉 Alt er normalt, altså.

    Sender mail i løpet av uka!

    Liker

    1. Hehe, detektiven Therese.. du tenkte ikke på å sende en melding for å spørre i stedet? ;-D
      Flink var du som klarte å spore meg opp, det skal du ha!
      Ser fram til epost fra deg, er jeg i storslaget får jeg svart det samme uke også.. Optimist!

      Liker

  2. Noen ganger må man bare være sosial, selv om man vet at man kommer til å betale for det med smerter, utmattelse og plager kanskje lenge etterpå.
    Men vi trenger det!
    Kos deg med å ha klart, og håper du ikke får en for stor knekk.

    Liker

    1. Jeg har kommet dit med meg selv at jeg (stort sett) ikke lenger vurderer hva det kan koste meg. Hvis jeg er i stand til å være sammen med folk er jeg det og forsøker å ikke gjøre flere vurderinger rundt det. Prøver å bevare spontaniteten og ikke planlegge meg tørr. Å være sosial er å fylle på med livskvalitet!

      Liker

Hva tenker du?

