Livet som det er

Kjærlighet uten tidsbegrensning

En dag i mars i nittisyv

hun stjal mitt glade hjerte

Ok for meg, din innbruddstyv!

Jeg sa det uten smerte.

 

Jeg vandret med min usle bylt

på denne lille klode.

Og plutselig stod jeg forgylt

av solen rundt mitt hode…

 

Det var så fint på livets kveld,

naturens egen måte.

At våren kommer med et smell

er likevel en gåte!

~ Egil Sterud ~

 

Diktet er publisert i «Kjærlighet uten alder» (Dinamo Forlag, 2009) av Åshild Ulstrup

Diktet er skrevet da forfatteren var 70 og fant kjærligheten igjen. Jeg synes det er så vakkert! Det er en påminner om at kjærligheten ikke har tidsbegrensning. Selv om livet er trist og mørkt noen ganger, betyr det ikke at livet skal fortsette å være slik. Det er alltid slik, at livet ikke er likt, livet forandrer seg ettersom vi forandrer oss selv. Og håpet om bedre tider skal vi bevare i oss!

 

 

5 thoughts on “Kjærlighet uten tidsbegrensning

  1. Et så vakkert lite dikt. Jeg måtte lese det flere ganger. Flott blogg. Du gir så fine skildringer i tekstene og det gjør at jeg bare får lyst til å lese mer. Stå på, dette er bra!

    Stor adventsklem fra Nøtterøy:)

    Lik

  2. Høre akkurat nå på Egil Stensrud på radio, som beretter om sitt liv og leser sine dikt…og når han snakker om tapet av sin Liv,- da brister hjertet. Han skriver jo fantastiske dikt!

    Lik

Hva tenker du?

