Livet som det er

Nye spor, samme bein

Forkjølelsen har gitt meg noen dagers pause uten struktur, det kjennes ikke bra. Jeg liker struktur, jeg liker framgang, jeg liker spor. Struktur former tanker, rydder unna forstyrrelser, det baner vei for alt som er ønskelig.

Jeg trenger framgang, stillstand gjør meg matt, gjør meg passiv, gjør meg lei. Spor jeg trår opp, ikke utespor i snøen som smelter bort når varmen kommer, men slike små nette spor, viser at  jeg kan.

Jeg kan noe mer enn å sitte stille og vente og la hjernen gå på tomgang. Alle vet at tomgang ikke er bra for miljøet. Heller ikke hjemmemiljøet.

Spor, små deler av meg som andre kan plukke opp og henge på veggen om de vil. Det gleder meg, bekrefter meg. Styrker meg.

Jeg kan gå videre og vet at stien bak meg ikke er rett, men at sporene etter meg lager mønster i sikk-sakk og i sirkler, på sin helt egen måte. Min historie.

Det er deilig å komme videre! Godt å være frisk nok til å fortsette å lage spor.

4 kommentarer om “Nye spor, samme bein

    1. Å være takknemlig for det lille er en kunst som perfeksjoneres når lite skjer og timene er mange og viser seg å bli til år. For noen av oss krever det hardt arbeid å innse at våre spor så altfor lett kan viskes ut, uten at det vendes til bitterhet.

      Takk for fine ord fra deg!

      Liker

  1. Hei! Så fint du skriver, jeg kjenner at det er en sterk vilje som vil, men så er det ikke alltid kroppen vil som man selv ønsker. Og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver.
    Tusen takk for besøk på bloggen min, og jeg ble veldig glad da jeg så at du hadde lagt igjen spor. Nettopp spor, som er så viktige.
    Jeg skal svar deg, jeg har bare ikke greid å samle tankene i dag, men det blir nok bedre.

    Klem Martha

    Liker

    1. Takk Martha!
      Jeg er i gang med å bli kjent med ME-bloggerne, men ærlig talt blir jeg forvirret av alle bloggsystemene. Jeg husker ikke hvem som skrev på hvilken måte og hvor jeg la igjen en kommentar eller hilsen og dermed klarer jeg ikke følge opp slik jeg ønsker. Å skjønne nye ting med en halvtfungerende hjerne, vel det skal en god del vilje til å klare det, vilje og utholdenhet. TTT

      Full forståelse til deg mtp at ting tar tid. Jeg skjønner det så godt!

      Takk for at du tok deg turen til meg, kom snart igjen! Klem

      Liker

Hva tenker du?

