Livet som det er

Syk som friske folk

Det krasler i halsen, knitrer i kroppen, jeg er kald overalt og tiden står stille.  Jeg er syk som friske folk.

Jeg kan klage og syte, jeg kan forlange store kopper med sitronte og gjemme meg i tepper og glo på tv dagen lang, for det er helt normalt for friske folk med virus i kroppen. Det er ganske deilig å være syk slik «syk» kan defineres. En slags sykdom som er kortvarig og som går over om noen dager. En slags pause fra den vanlige tilstanden.

Jeg kan til og med synes litt synd på meg selv, rulle meg rundt i selvmedlidenhet, hvis jeg skulle ha lyst til det.. men jeg tror jeg står over og nøyer meg med å kjenne meg normal for en stund.

Ærlig talt er det ikke noe særlig å være syk som de friske heller.

Hva tenker du?

