Barn og familie · Leve med ME

Nips i en krok

Dager med syke barn gir meg lange dager foran pc-skjermen, all struktur jeg har klart å opparbeide meg blir borte. Barn kan planlegges, men når de er født er det gjort. Da blir planlegging svevende idèer som i beste fall kan brukes til dels.

Jeg vil at barna mine skal bli friske raskt, jeg liker ikke stønnene og sukkene fra feberhete barn som knapt nok kan lokkes til en skål is. Jeg liker ikke halvsyke unger som krangler og som er for friske til å være hjemme og for syke til å være i barnehagen eller på skolen. De skal være helfriske, ikke bare halvveis og delvis midt på dagen for så å dette sammen på ettermiddagen.

Jeg vil ha tilbake rutinen min, syke barn gjør dagene mine krevende som feriene er det, men uten at jeg vet at dagene kommer før de er her.

Jeg vil kunne ta meg av barna mine, være hjemme med dem og pleie dem, men det er for krevende. Jeg blir en mor til pynt uten nytte. Nips i en krok.

Hva tenker du?

